Paket Turun Tarihçesi
İlk paket tur, 1841 yılında Thomas Cook tarafından İngiltere’de satılmıştır. Bu paket tur, demir yolu ile yapılmış konaklama pakete dahil edilmemiştir, 1920’lerde buharlı gemilerle paket turların yaygınlaşması, I. Dünya Savaşı’ndan sonra, ilk defa motorlu araçlarla paket turlar düzenlendi, Paket tur endüstrisi, özel havacılık şirketleriyle tur operatörlüğü yatırımcıların işbirliğinden doğmuştur.
1950 yılında “Horizon Holidays” Korsika’ya Hava Yolları ile 300 kişiye deneme amaçlı paket tur organize etmiştir.
Paket Turların Özellikleri
Farklı hizmetlerin bir araya getirilmesiyle oluşan turistik ürünler olduklarına göre, turistik ürün özellikleri taşırlar;
Soyutluk: Turistik ürünlerin satın alınmadan önce denenmesi, görülmesi veya dokunulması imkansızdır. Ürünü satın alan kişinin algılayışına göre hizmet kalitesi de farklılık gösterebilir.
Bileşiklik: Turistik ürün, birçok farklı ürünün bileşiminden (ulaştırma, konaklama, yeme-içme, eğlence, yerel ulaşım, çekicilikler, geziler…) oluşur.. Bu ürünlerden birinin satın alınması, bir diğerine olan ihtiyacı da beraberinde getirmektedir.
Bozulabilirlilik: Turistik ürünlerin envanterinin yapılması veya stoklanması imkansızdır, üretildikleri anda tüketilirler. Satılmamış bir hizmet başka bir zaman satılamadığından “son dakika indirimi”(last minute sales) uygulanmaktadır.
Ayrılmazlık: Turistik ürünün, üretim ve tüketimin eşzamanlı olmasını ve bu nedenle turistik ürünün üretildiği yerde tüketilme zorunluluğudur.
Heterojenlik: Turistik ürünler, zamana göre kalite ve standartlarında farklılık gösterebilirler ve farklı hizmetlerin bileşiminden oluştukları için çok karmaşıktırlar. Turistik ürün çoğunlukla hizmetlerden oluştuğundan, hem üreticinin, hem de tüketicinin üretim ve tüketim esnasındaki ruh hali, üretimin standart hale getirilmesini güçleştirmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder